امروز شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰
8:17:39 - دوشنبه 16 جولای 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم بازنگری در سامانه ۱۳۷ شهرداری
لزوم بازنگری در سامانه ۱۳۷ شهرداری
۱۸سال بعد از راه‌اندازی سامانه ۱۳۷درخواست‌های مردمی به‌شدت کاهش یافته است. اگر زمانی تعداد درخواست‌های شهروندان از سامانه فوریت‌های شهرداری در یک‌ماه به ۶میلیون درخواست می‌رسید، اکنون در ۳‌ماه نخست۹۷ این تعداد تنها به بیش از ۵۰۰هزار درخواست رسیده‌است. ظاهرا این موضوع بی‌اعتمادی مردم را به این سامانه نشان می‌دهد؛ اینکه شهروندان به این نتیجه […]

۱۸سال بعد از راه‌اندازی سامانه ۱۳۷درخواست‌های مردمی به‌شدت کاهش یافته است. اگر زمانی تعداد درخواست‌های شهروندان از سامانه فوریت‌های شهرداری در یک‌ماه به ۶میلیون درخواست می‌رسید، اکنون در ۳‌ماه نخست۹۷ این تعداد تنها به بیش از ۵۰۰هزار درخواست رسیده‌است. ظاهرا این موضوع بی‌اعتمادی مردم را به این سامانه نشان می‌دهد؛ اینکه شهروندان به این نتیجه رسیده‌اند که درخواست‌هایشان از فوریت‌های شهرداری کمترین اثر را در پیشبُرد معضلات شهری دارد. اکنون به‌نظر می‌رسد رویکرد فعلی سامانه ۱۳۷نیازمند تغییر است تا بتواند بار دیگر اعتماد شهروندان را جلب کند.

شعار سال: ۱۸سال بعد از راه‌اندازی سامانه ۱۳۷درخواست‌های
مردمی به‌شدت کاهش یافته است. اگر زمانی تعداد درخواست‌های شهروندان از سامانه فوریت‌های
شهرداری در یک‌ماه به ۶میلیون درخواست می‌رسید، اکنون در ۳‌ماه نخست۹۷ این تعداد تنها به بیش از ۵۰۰هزار درخواست رسیده‌است.
ظاهرا این موضوع بی‌اعتمادی مردم را به این سامانه نشان می‌دهد؛ اینکه شهروندان به
این نتیجه رسیده‌اند که درخواست‌هایشان از فوریت‌های شهرداری کمترین اثر را در پیشبُرد
معضلات شهری دارد. اکنون به‌نظر می‌رسد رویکرد فعلی سامانه ۱۳۷نیازمند تغییر است تا
بتواند بار دیگر اعتماد شهروندان را جلب کند
.

خبر جدید  56 هزارمیلیارد بدهی و 5 شایعه

با اینکه سامانه ۱۳۷به‌طور شبانه‌روز در خدمت مردم است،
اما بیشترین تماس‌های مردمی معمولا پیش از ظهر و از ساعت ۱۰شروع می‌شود و تا ساعت
۱۳ادامه دارد. بر اساس آمارهای ۳‌ماه نخست امسال بیشترین تماس، درباره «رفع سد معبر
دستفروشان و فروشندگان دوره‌گرد» صورت گرفته‌است. البته مقایسه ۳ماه نخست امسال با
سال گذشته مشخص می‌کند که بیشتر از ۳۱درصد درخواست‌های مردمی در مورد رفع سد معبر کاهش
یافته است. این موضوع ارائه خدمات فوریت‌های شهرداری را در کوتاه‌ترین زمان یعنی کمتر
از ۷۲ساعت نشان می‌دهد. بعد از سد معبر، «آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت‌وساز» در
زمره موضوع پُردرخواست ۳ماه ابتدایی سال۹۷ قرار دارد
.

برخلاف
سد معبر اما موضوع آلودگی صوتی از ساخت‌وساز همچنان یکی از مشکلات شهروندان تهرانی
است. با مقایسه ۳‌ماه امسال و سال گذشته مشخص است که نارضایتی شهروندان نسبت به سال
گذشته بیشتر شده و بیشتر از ۱۱درصد تماس‌های مردمی افزایش داشته‌است. از میان ۵موضوع
پُردرخواست شهروندان علاوه بر سد معبر در مورد «لکه‌گیری چاله‌های معابر(سواره‌رو)»
نیز ۲۶درصد کاهش یافته است. بدین‌ترتیب، از ۵موضوع پُردرخواست شهروندان از سامانه۱۳۷
تنها ۲موضوع با کاهش درخواست روبه‌رو شده‌است
.

خبر جدید  جلوگیری از ورود مباحث سیاسی به جلسات شورای شهر

در حوزه خدمات شهری بیشترین تماس‌های تلفنی صورت می‌گیرد
و این درخواست‌ها نسبت به سال قبل ۲درصد افزایش داشته‌است. این در حالی است که حوزه
اجتماعی و فرهنگی کمترین تماس‌های تلفنی را به‌خود اختصاص داده است؛ چنان‌که تنها
۲درصد از درخواست‌ها مربوط به این حوزه است
.

ماهیت درخواست‌ها

پیام‌های سامانه از منظر ماهیت و جنس پیام به ۳دسته
نگهداری، توسعه‌ای و کنترل عملکرد تقسیم می‌شوند. در این مدت بالغ بر ۷۱درصد از پیام‌ها
با ماهیت نگهداشت در سامانه ثبت شده که غالباً مرتبط با موضوعات حوزه خدمات شهری است.
همچنین ماهیت کنترل عملکرد و توسعه‌ای، دیگر ماهیت‌های پیام در سامانه است که به‌ترتیب
در این مدت ۲۱ درصد و ۷درصد درخواست در سامانه ثبت شده است
.

تعداد تماس و ثبت درخواست

در۳ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷، ۵۰۰۵۱۹بار شهروندان محترم
با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ تماس برقرار کرده‌اند که از این تماس‌ها، تعداد ۲۸۹۵۵۲درخواست
منجر به ثبت پیام و ارجاع به واحدهای اجرایی شهرداری تهران شده که در نمودار ذیل تعداد
ثبت درخواست نسبت به تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه قابل مشاهده است. در کل تماس‌های۳‌ماه
حدود ۵۸ درصد از تماس‌ها منجر به ثبت درخواست شده است
.

خبر جدید  صدور ۷۰ دستور جهت رفع مشکلات عمرانی پایتخت نشینان

پیام‌های فوری و ضروری

در ۳ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷تعداد ۲۴۹۴۰پیام فوری و ضروری
در سامانه ثبت شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴درصد افزایش داشته است
.

حوزه‌های عملکردی

در ۳ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷بیشترین درخواست‌ها مربوط به
حوزه خدمات شهری بالغ بر ۶۵درصد است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود ۲درصد افزایش
داشته است. همچنین کمترین درخواست مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی بالغ بر ۲درصد است
که نسبت به سال گذشته حدود ۰٫۵ درصد کاهش نشان می‌دهد
.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار ۲۳تیر ۹۷، کدمطلب:۲۲۹۲۲، www.newspaper.hamshahri.org

[ad_2]

Source link

0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

آخرین اخبار
پربازدیدترین ها
بانک پاسارگاد