به گزارش خبرگزاری مهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهارداشت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد. وی با تأکید براینکه تصمیم گیری مذکور توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، به شهرداری کلانشهرها دستور داده تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود. اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسید. هاشمی ضمن اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت و جلسات عالی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور، بیان کرد: اخیراً شهردار تهران در این جلسات شرکت نمیکند. اگر در زمان جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی، شهردار تهران هم حضور داشت شاید نتیجه تصمیم گیری به نحوی دیگر بود. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب میشود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند. وی ضمن اشاره به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا میکند. هاشمی با بیان اینکه موضوع کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شده است، افزود: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق میافتاد اما مسئله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل میشد. بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی (ساعت ۲۳) کاهش داده شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید براینکه کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی حامل یک پیام مهم است، گفت: شهروندان باید در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا، تردد کمتری داشته باشند و در صورت نیاز و ضرورت از خانه خارج نشوند.
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید
23:47:07 - چهارشنبه 11 نوامبر 2020
آخرین اخبار
- سال گذشته ۱۵ هزار گواهینامه ایمنی آسانسور در استان تهران صادر شد
- شرایط بازنشستگی در کارهای سخت و زیانآور چیست؟
- یونیسف از تابعیت ایرانی برای فرزندان دو تابعیتی زاده مادران ایرانی استقبال کرد
- تعطیلی مراکز ورزشی شهرداری
- آغاز پایش کرونا در محلات شمال تهران
- نامهای عجیب و غریبی که تا به حال نشنیدهاید
- مناسب سازی و ساخت ۴۵۰۰ متر پیاده رو در ۶۰ روز
- ضدعفونی اتوبوس ها با دستگاه مه پاش همچنان ادامه دارد
- اتصال خطوط ٣ و یک مترو در مرحله انتخاب سرمایه گذار
- انعقاد قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در تهران
- هموار شدن راه گرفتن مالیات از خانههای خالی
- شرایط اجرای فاز جدید طرح اقدام ملی مسکن
- افزایش قیمت مسکن ملی تکذیب شد
- چرا شورای شهر تهران نمیتواند در وظایف نظارتی خود موفق باشد
- موسوی لارگانی: ابهامات قانون مالیات بر خانههای خالی برطرف شد / خوداظهاری نکنید، خانههایتان خالی تلقی میشود
- راه آهن بین المللی خواف_هرات به بهره برداری رسید
- خط آهن خواف-هرات تعامل ایران و افغانستان بر ریل دوستی و محبت
- جمعآوری ۸۲۰ میلیارد تومان زکات در هفت ماهه سال جاری
- شهرداری پیشنهاد کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی را نداد/ کاهش ۲۰۰ هزار نفری مسافران مترو و اتوبوس
- در اقناعسازی و همراه کردن مردم در مقابله با کرونا موفق نبودیم
آخرین اخبار مدیریت شهری پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال
- نظام شهری ما بیمار و توسعه شهری ما نامتوازن است
- شهرداری میتواند ۱۰روزه مجهزترین گرمخانهها را بسازد
- اخذ عوارض از تونلهای شهری واقعیت ندارد
- واکنش شهردارى تهران به خبر پیشنهاد پولى شدن تونلهای شهری
- نسخه حناچی برای بیپولی در سال۹۸
- سرانجام طرح پرحاشیه کاهش سطوح معاونتها در شهرداری
- قرارداد خرید ۶۰۰ واگن به زودی بسته می شود
- ۲۰۰ خانه و خودروی سازمانی همچنان در اختیار مدیران اسبق شهرداری !
- بلیت مترو ۱۰ هزار تومان میشود؟
- سرنوشت ٢٠٠ خانه و خودروی سازمانی چه میشود؟
- از فعالیت تاکسیهای اینترنتی تا اطلاع ثانوی ممانعت نشود+سند
- کیفیت زندگی با زنده سازی بافت ناکارآمد شهری افزایش می یابد
- حضور دو برابری خودروهای غیرمجاز در محدوده
- دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طرح جامع مصوب ندارد
- ۳۸ پله تا پروانه ساختمانی آرشیو
اخبار متفرقه