امروز چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹
9:40:35 - شنبه 6 ژانویه 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سهم روستائیان و عشایر از بودجه ۹۷ چقدر است؟
سهم روستائیان و عشایر از بودجه ۹۷ چقدر است؟
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که سهم اعتبارات قابل احصای مدیریت و توسعه روستایی و عشایری، از کل مصارف بودجه عمومی دولت، معادل ۷.۲ درصد است. شعارسال: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی درباره بخش مدیریت و توسعه روستایی در لایحه بودجه سال ۹۷ نوشت: نواحی روستایی و عشایری از نقش اساسی در […]

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که سهم اعتبارات قابل احصای مدیریت و توسعه روستایی و عشایری، از کل مصارف بودجه عمومی دولت، معادل ۷.۲ درصد است.

شعارسال: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی درباره
بخش مدیریت و توسعه روستایی در لایحه بودجه سال ۹۷ نوشت: نواحی روستایی و عشایری از
نقش اساسی در تحقق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی برخوردارند
. 

در لایحه بودجه سال
۱۳۹۷ نشان می‌دهد، سهم اعتبارات قابل احصای مدیریت و توسعه روستایی و عشایری، از کل
مصارف بودجه عمومی دولت، تنها معادل ۷٫۲ درصد است
.

این میزان در مقایسه با سهم حدود ۲۶ درصدی روستاها و مناطق عشایری از جمعیت و
۲۷٫۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور، بسیار اندک است
.

خبر جدید  محدودیت تردد در میدان فیض

 یافته‌ها حاکی از آن است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ اعتبارات راه روستایی ۸۱ درصد،
اعتبارات راهبری و کمک به توسعه اشتغال روستایی و عشایری ۹۴ درصد و اعتبارات توسعه
آموزش و پرورش روستایی و عشایری ۹۹٫۶ درصد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کاهش داشته
اند
.

 علاوه بر پایین بودن سهم روستاها و نواحی عشایری از مصارف بودجه عمومی دولت، ترکیب
این اعتبارات نیز به مانند سالهای گذشته، تناسبی با پیشرفت متوازن و اقتصاد مقاومتی
ندارد
.

 به گونه ای که کمتر از یک درصد از اعتبارات پیشبینی شده قابل احصاء برای مدیریت
و توسعه روستایی و عشایری در لایحه بودجه ۱۳۹۷ به اشتغال اختصاص دارد و ۸۸ درصد اعتبارات
مذکور، به طرحها و برنامه های خدماتی-کالبدی-عمرانی اختصاص یافته است
.

خبر جدید  کشف دیوار خشتی جدید در تپه‌ اشرف اصفهان

 بسیاری از تکالیف قانون برنامه ششم توسعه در این زمینه در لایحه بودجه سال
۱۳۹۷مورد غفلت قرار گرفته اند
.

 یکی از مهمترین تکالیفی که اجرای آن به هزینهای نیاز نداشت دستاورد آن می‌توانست
شفافیت و ارتقاء جایگاه نواحی روستایی و عشایری در بودجه باشد، مربوط به جزء ۲ بند
الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تنظیم و ارائه هدفمند و شفاف اعتبارات
مربوط به عمران و توسعه روستایی و عشایری در بودجه سنواتی، تحت پیوستی با عنوان
“عمران و توسعه روستایی” است
.

خبر جدید  تابستان ۹۸ هیچ خاموشی در کشور اعمال نمی‌شود

عدم توجه مناسب و
کافی به تقویت تولید و کسب وکار روستایی و عشایری، پراکندگی طرحها و برنامه های مربوطه
در فصول مختلف، فقدان سازوکار اجرایی و برنامه ریزی مناسب برای هزینه کرد اثربخش اعتبارات
مرتبط با اشتغال روستایی و عشایری، عدم تعیین سهم نواحی روستایی و عشایری از برنامه
ها و طرح های کلی و عدم تعیین اهداف قابل اندازهگیری در برخی ردیف های عمده، از دیگر
چالش های اعتبارات مدیریت و توسعه روستایی در لایحه بودجه ۱۳۹۷ به شمار می رود
.

 

شعارسال، با اندکی
تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ
انتشار:۱۵دی ۱۳۹۶ ، کدخبر: ۱۶۱۹۷۷۰،www.tasnimnews.com

[ad_2]

Source link

0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

آخرین اخبار
پربازدیدترین ها
بانک پاسارگاد