امروز پنج شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹
17:47:41 - سه‌شنبه 2 ژانویه 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تهران به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل شده است/ فقدان معیار‌های شهری در پایتخت
تهران به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل شده است/ فقدان معیار‌های شهری در پایتخت
معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهردار تهران گفت: در مناطق تهران با یک توسعه ناموزون مواجه هستیم که تهران را به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل کرده است. شعارسال: معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهردار تهران گفت: در مناطق تهران با یک توسعه ناموزون مواجه هستیم که تهران را به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل […]

معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهردار تهران گفت: در مناطق تهران با یک توسعه ناموزون مواجه هستیم که تهران را به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل کرده است.

شعارسال: معاون برنامه‌ریزی
و بودجه شهردار تهران گفت: در مناطق تهران با یک توسعه ناموزون مواجه هستیم که تهران
را به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل کرده است.

حجت‌الله میرزایی
معاون برنامه‌ریزی و بودجه شهردار تهران صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در جلسه علنی
شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد معاونت مطبوع خود طی مدت جاری ارائه داد.

معاون برنامه‌ریزی
و بودجه شهردار تهران با بیان اینکه تدوین برنامه توسعه برای شهر تهران الزامات قانونی
دارد، اظهار کرد: آشفتگی‌های محیطی تأثیر خود را بر روند توسعه شهر تهران خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: پارادوکسی
که دربرگیرنده دانش مربوط به آینده مانند ناامنی‌های حاصل از زلزله است، آمادگی در
برابر این گونه مخاطرات را افزایش می‌دهد.

میرزایی با بیان
اینکه برنامه توسعه ۲ عنصر اصلی دارد، گفت: این ۲ عنصر تجلی هدفمندی و عقلانیت هستند
که در سپهر سیاست مشخص می‌شود که به کجا می‌خواهیم برویم و در حوزه عقلانیت مشخص می‌شود
که چگونه باید برویم.

وی با بیان اینکه
آینده شهر تهران متأثر از آینده کلان ملی است، اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌شود برای
تهران یک برنامه انتزاعی یا فراملی متصور شد، زیرا روند‌های قابل شناسایی در برنامه
روند‌های شهری است.

میرزایی با بیان
اینکه سیاست‌گذاری در معنی واقعی خود محدود به سیاستگذاری قیمتی نیست، اظهار کرد: مدیریت
شهری گذشته مدیریتی ساخت و ساز محور بوده که این از کاستی‌های آن است، زیرا مدیریت
شهری باید مبتنی بر ساز و کار و تغییر قواعد بازی باشد.

وی با بیان اینکه
شهر مجموعه‌ای پیچیده از تعاملات دولت است، اظهار کرد: انجام مطالعات گسترده که به
تدوین یک مدل مفهومی انجام شده متشکل از ۱۷ کارگروه تخصصی از نخبگان تهران بود که در
این ۱۷ کارگروه ۱۷ نفر آمدند و خروجی آن در قالب اسناد تهیه شد.

معاون برنامه‌ریزی
و بودجه شهردار تهران عنوان کرد: از ۲۱ مؤسسه معتبر بین‌المللی، ۸۰۰ شاخص مقایسه‌ای
برای وضعیت تهران در مقایسه با کلانشهر‌های برتر تهیه شد.

وی با بیان اینکه
یک لایحه یک فوریتی الزامات و سیاست‌های کلی را مشخص کرده است، گفت: این لایحه به امضای
شهردار رسیده و به زودی تقدیم شورا می‌شود و ما می‌خواهیم جایگزین طرحی شود که در کمیسیون
برنامه و بودجه وجود دارد.

میرزایی با بیان
اینکه ساختار برنامه سوم از ۳ سطح افقی، عمودی و یکپارچگی بین ذی‌نفعان تشکیل شده است،
اظهار کرد: در سطح سوم دیدگاه‌های ذی‌نفعان اعم از شهروندان، مدیران و صاحب‌نظران مورد
توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی
و بودجه شهردار تهران خاطرنشان کرد: از کار‌های بزرگ آسیب‌شناسی روند توسعه تهران،
برنامه‌های گذشته آن و ارزیابی میزان تحقق طرح تفصیلی بوده است.

وی افزود: آنچه که
در برنامه‌های گذشته مغفول مانده تصویب نهاد برنامه‌ریزی و بی توجهی به نظام حکمرانی
شهری، بی توجهی به محیط کسب و کار، بی توجهی به سهم نهاد‌های مدنی در مدیریت شهری و
بی توجهی به تمرکز‌زدایی مالی بوده است.

میرزایی با بیان
اینکه ما در تهران با چندین منطقه روبرو نیستیم، اظهار کرد: هویت مناطق تهران به گونه‌ای
مستقل است که ما در اصل با چندین شهر روبرو هستیم.

وی افزود: هویت منطقه
۱۲ با مناطق دیگر فرق دارد و نمی‌توان برای همه مناطق نسخه‌ای یکسان نوشت.

میرزایی با بیان
اینکه توسعه تهران، توسعه‌ای ناموزون، ناپایدار و نامتمایز است، تأکید کرد: در مناطق
تهران با یک توسعه ناموزون مواجه هستیم که تهران را به یک شهر از ریخت افتاده تبدیل
کرده که فاقد معیار‌های شهری است.

وی با بیان اینکه
الگوی توسعه شهری در دوره قبل شهردار محور بوده است، اظهار کرد: ثبات مدیریت در ۱۲
سال گذشته یک نقطه مثبت بود.

میرزایی اقتصاد سنتی
ساخت و سازی و بی بهره از فناوری‌های نوین را مسئله دیگر تهران برشمرد و اظهار کرد:
به جای اینکه ۹ میلیون شهروند در تأمین مالی تهران شرکت کنند، تعدادی بساز و بفروش
این کار را می‌کنند و بخشی از فساد و رانتی که وجود دارد ناشی از همین نظام مالی است.

وی خاطرنشان کرد:
در چنین نظامی پروژه‌محوری و ساخت و ساز‌هایی که شهرداری متولی آن بوده با تکیه بر
منافع گروهی خاص گره خورده است.

معاون برنامه‌ریزی
و بودجه شهردار تهران با بیان اینکه امروز با حجم زیادی از پروژه‌ها مواجه هستیم، اظهار
کرد: برای اتمام این پروژه‌ها به بودجه‌ای ۳ برابر بودجه سال ۹۶ نیاز داریم.

وی افزود: بخشی از
این پروژه‌ها بر اساس منافع شهروندان طراحی نشده‌اند، بلکه به خاطر منافع گروهی خاص
از پیمانکاران اجرا شده است.

میرزایی با بیان
اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ مورد کلانی که در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فناوری و زیستی تهران
وجود داشته شناسایی شده است، اظهار کرد: تأثیر این موارد در شهر تهران در حال سنجش
است.

وی در پایان خاطرنشان
کرد: یکی از کار‌های دیگر که توسط مرکز مطالعات انجام شده بازخوانی اسناد بالا دستی
و برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

شعارسال، با
اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶،
کدخبر: ۶۵۷۱۸۵،
www.snn.ir

خبر جدید  قیمت یک لیتر آب شرب شهری تنها ۶ ریال است

[ad_2]

Source link

0/5 (0 نقد و بررسی)

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

آخرین اخبار
پربازدیدترین ها
بانک پاسارگاد